Cookie Consent by Free Privacy Policy website minecookies logo

15 ting du SKAL have i din “Gym Bag”

  1. Lad os starte med din Gym Bag – din sportstaske. Det er vigtigt at have den rigtige størrelse til sit behov. Har du shaker, drikkedunk, skiftetøj, eller kommer du kun med en drikkedunk samt træningssko. Rumfordelingen kan også være vigtig. Nogle foretrækker Totebag med kun et rum, hvor andre foretrækker mange rum til opbevaring af nøgler, penge og evt. et vandtæt rum.  

  1. En drikkedunk er helt essentiel, når man skal op og træne. Det er vigtigt at have en drikkedunk, som er tæt, så man kan have den i tasken uden at få vådt tøj. Derudover skal den være BPA og DEHP fri, samt tåle opvaskemaskine. 

  1. En shaker skal kunne mange af de samme ting, som en drikkedunk, men den skal også kunne blande proteinpulveret, så der ikke kommer klumper i din shake. Det er ikke det mest appetitlige.  

  1. Et træningshåndklæde kan være rigtig rart at have med. Man sveder ofte rigtig meget, når man laver cardio eller styrketræner. Man kan også ligge det på træningsbænken, hvis man sveder meget.  

  1. Nogle gode træningssko er især ideelt, når man skal træne ben. Der er mange muligheder, som fx flade sko til squat eller måske endda pro vægtløftningssko. Et par behagelige sneakers kan for mange, også være det helt rigtige valg. Har dine sko også tendens til at lugte lidt efter en hård træning, kan du med disse 4 tricks, få bugt med den grimme lugt.

  1. Træningsbælte og straps er utrolig vigtigt, hvis man løfter tungt, og især hvis man ikke udfører øvelsen 100% korrekt. Mange kan dødløfte mere med bælte og lifting straps. Wrist traps kan være godt mod belastningen i håndleddene, når man bænkpresser tungt.  

  1. En pillebox kan hjælpe med at holde styr på dine piller. Både de piller du tager derhjemme, men også diverse piller, som du ville tage i dit fitnesscenter.  

  1. En proteinbar kan være god under en træning eller efter en træning. En proteinbar giver god energi både under træningen og gennem dagen.  På MyGymBag har vi forskellige slags at vælge imellem, prøv f.eks. Barebells protein bar eller Hi proteinbar

  1. Hvis man skal hurtigt videre fra sin træning, så kan tørshampoo måske rede dagen. VI DØMMER IKKE.  

  1. En powerbank, for så er du aldrig i mangel af strøm. Ingen strøm = ingen musik. Det er noget af det mest irriterende, der findes. 

  1. Høretelefoner er også rart at bruge. Man kan nyde sin egen musik, og man slipper for at høre på de andre medlemmer, som snakker gennem hele træningen.  

  1. Et par ekstra strømper er meget undervurderet, da følelsen af at gå rundt med våde strømper, er noget af det mest ubehagelige, der findes. Hvorfor ikke tage et ekstra par med? 

  1. Pen og papir er et godt redskab til at tracke dine løft og holde styr på dine øvelser. Med en papirblok bliver man heller ikke distraheret af instagram, snapchat, mails osv.  

  1. Man skal selvfølgelig have en hængelås, så man kan låse alle ens lækre ejendele inde.  

  1. Sidst men nok det vigtigste. Det er dog ikke noget, som man kan have i tasken.  Men en træningsmakker, som kan presse dig med ekstra repetitioner, spotte samt sikre at man kommer afsted. 

Ekstra ting, der naturligvis er vigtigt ifm. din træning er, at starte træningen med pre workout, der sikrer høj energi til din træning. Tag din pre workout 20-30 minutter inden din træning. Udover dette er kreatin også vigtigt inden din træning. Kreatintilskud fåes i pille- og pulverform og hjælper til bedre udholdenhed og præstation. Efter din træning skal der fyldes på med protein! Vi har et stort udvalg af proteinpulver, der alle kan klargøres i din shaker, så du kan drikke din proteinshake lige efter din træning.

Vores take på 15 must have i sin Gym Bag.

Scroll til toppen